Thursday, April 10, 2014

彩云之南



很多人问我,

这次旅行你一个人吗?答案-不是,是和我两位爱旅行的闺蜜一起走。
看您的图片,花费好像很贵吼?答案-不会,这次的确是穷学生背包游。整个旅途花费RM2.5k.虽然有点overbudget了.
你哪来那么多钱去旅行?答案-自己打工赚来的。虽然爸妈坚持要sponsor我一点。哈哈
为什么想去云南?答案-很奇怪,想去就去。其实之前我还笑我朋友说为什么要去老人家去的地方。哈哈刚好airasia promo rm400来回票。这价钱太诱人了!所以二话不说,先斩后奏就买了。
可以分享行程表吗?以下:

Day 1 : KL-KUNMING, take overnight train to Dali
Day 2 : visit Dali old town, ride scooter round Erhai (洱海),ride along 环海西路 to Xizhou (喜洲古城) , at night walk around Dali old town
Day 3 : visit 崇生圣三塔,visit Yan mansion (严家大院),move on to Shuanglang (双廊), take pics in Sky sea lodge (海地生活) staying in and enjoy a night at a sea view 客栈
Day 4 : go Lijiang, cycle to Baisha old town (白沙古镇),visit 白沙壁画, visit Naxi's traditional house if any locals invite you, at night join in the campfire dance at Lijiang's Shuhe old town (束河古镇)
Day 5 : visit Yulong snow mountain (watch 印象丽江,visit 蓝月谷,白彬坪,牦牛坪,can also take cable car up to top of snow mountain if u want to) , go Dayan old town (大研古城),visit Mu mansion (木府, wear various ethnic raditional costumes), at night walk around the old town
Day 6 : take bus to Shangri-la, rent taxi round 纳帕海, can ask taxi driver if he wants let u visit their tibetan house, walk around Shangri-la old town (独克宗古城)
Day 7 : visit Songzanling temple (松赞林寺 aka 小布达拉宫), night can join in local tibetan dance at 月光广场
Day 8 : go 纳帕海 ride horse, visit Baiji temple (百鸡是寺), visit 龟山公园 (world's largest 转经筒)
Day 9 : fly from Shangri-la (迪庆)to KUNMING to KL


大致上就这样。其实我们还蛮随意的。听客栈老板推荐哪里就去哪,我们就是很喜欢impromptu.其实我是个懒人,也很佩服那些旅游博客的坚持来完成旅游文章。我上次台湾之旅写到day4就放弃了!你问我会不会分享这次云南之旅详文?那得看心情吧!呵呵 掰

No comments: